Friday, December 31, 2010

Sayonara 2011......

Hanya tinggal beberapa detik saja lagi,2010 akan meninggalkan kita.....tirai 2011 akan melebarkan salam.......betapa pantas masa itu berlalu pergi...banyak perkara yang berlaku terjadi .samaada kisah bahagia mahupun cerita duka.....itu adalah lumrah kehidupan...senyuman dan tangisan bertukar ganti......tak siapa mampu menghalang..pasrahlah dengan ketentuan tuhan...kerana disebalik kedukaan itu pasti tersembunyi keindahan yang tidak mampu di gambarkan.........Aku...hanyalah insan ciptaanya..kalau dulu aku sering merungut dan mengeluh kesah dengan kepayahan hidup yang sesekali mencengkam...tetapi kini aku lebih kuat untuk menerima kudratnya...kerana kisah semalam telah mendewasakan aku......kerana ku jua yakin tuhan takkan menguji jika aku tidak tahan di uji...oleh itu aku harus memupuk nilai kesabaran yg utuh di sudut hati dan berpegang pada janji Ilahi...setiap yg sabar pasti beroleh ganjaranya..bedanya hanya masa yg menentukan..siapalah kita untuk meminta2 pada Allah yg esa....sedangkan kita sendiri tahu Allah tidak pernah melupakan hambanya melainkan hambanya yang seringkali alpa dan leka pada suruhannya...begitu juga aku......moga hari ditinggalkan menjadi inspirasi sanubari yang terindah untuk di kenang..dan kujadikan pelajaran dalam meniti kedewasaan...hari yang mendatang ku pohon..biarlah berjalan bagai di rancang.kusematkan azam penuh didada ...kan ku mengorak satu persatu impian agar menjaqdi nyata...... padamu tuhan peliharalah diriku..sucikanlah hatiku....lapangkan dadaku..limpah kurniakanlah rezeki kepadaku..rahmatilah hidupku..pandulah diriku agar tidak leka dalam duniawi penuh pancaroba.....
Kepada teman2 yg membaca garapan ku ini..doaku agar kalian jua di rahmati....selamat menyambut kedatangan tahun 2011..yang kita sendiri tidak pasti apa yg telah tersurat di lembaran takdir....tawakallah agar kebaikan,kejayaan dan kebahagian menyoroti hidup kita sepanjang tahun....namun sedikit ranjau yg datang usahlah di keluhkan .terimalah dengan redha..kerana itu hanya ujian sebagai insan...

No comments:

Post a Comment