Thursday, December 9, 2010

Wacana Jumaat

   Bismillahirramanirrahim.....
    Aku pun tak tahu nak tulis apa hari ni....tetapi aku akan cuba kongsikan jua bersama kalian.....Hari ni aku mulakan hariku  seperti biasa .Hari ni aku terpaksa bantu pembantu tadika ku melakukan rutin di nursery,kerana seorang lagi pembantuku bercuti..cikgu2 ku pula sibuk mengajar kelas tambahan percuma untuk murid2 yang lemah...begitulah rutin kami di bulan December...sambil menunggu orang datang untuk membuat pendaftaran baru sesi 2011,kami adakan kelas tambahan ..kami lebih fokuskan pada bacaan...ini kerana setiap tahun tadikaku akan   mensasarkan 100% murid boleh membaca dengan lancarnya.....Hmmm..mujur pula hari ini tak ramai budak nursery yang datang.....hi..hi...mak diorang cuti la tu.....semalam si kecilku terjatuh...hm..apalagi dah terluka di bawah bibir...itu kes bergurau tahap melampau dengan kakak2nyalah....si kakak ,kalau adik gelak terlebih..apalagi..makin seronokla...menyakat..last2 gedebukla...waktu tu aku dan suami sedang solat maghrib...hmm..terus tak khusyuk sembahyang....lukanya agak besar...pada mulanya ingat nak terus ke spital sebab bleeding x berenti...tapi suami ku kata ok...tak ada apa,kecil aje luka tu...lalu  kami pun sapu minyak gamat je la....apalagi menjerit la kepedihan....hi..hi..last2 tertidur.paling kesian dia tak boleh nak minum susu..tapi mujur pagi ni dia  dah boleh minum...bukan apa pengalaman dengan anak kedua ku yang terjatuh buaian dulu...amat menakutkan aku...tak sanggup mendengar tangisannya yang kesakitan sewaktu di jahit..apalagi nak melihat proses menjahit luka...oh tidak.......tugas itu kuserahkan pada suamiku......hati ibu yang mana sanggup melihat anaknya yang kesakitan..luluh hati ku sewaktu dia menjerit memanggilku.....moga peristiwa itu tak berulang untuk kali ke 2.
   Hmmmm..begitulah ragam anak2 .....walaupun pelbagai songeh yang mereka hadapkan untukku...namun bagiku ia adalah pengalaman indah sebagai seorang ibu.......dan sebab terlalu rapat dengan mereka maka kami agak sukar untuk berenggang jauh....terutama suamiku..kalau boleh dia nak tengok semua anak2nya ada di depan mata...
   Alahai aku ni dah lari dari topik..kalau exam bm, paper 2 mesti out...essei lari dari tajuk..wakaakaa...
Berbalik pada alkisah di tadika ku itu....bebudak kat sini tak banyak ragamnya..lagipun dah besar2...senang nak handle...lepas kasi makan....main sekejap,belajar sekejap..tidurla....sampai petang...dalam pukul3..bangun mandi..minum petang...masuk kelas Iqra"..pas tu rehat...dan tunggu sampai parents diorang datang amikle.......senang je kan...tapi mujurlah semua pembantu dan cikgu2 ku boleh di harap...sikit2 songeh diorang tu aku pejam mata jer...maklumlah..aku ni bos yang sporting tau.....tapi tengok time ler.....
        Ok la...dah habis dah cerita untuk hari ni...esok pula la continue.....bukan apa...ni time rehat....jadi cikgu2 ku hari ni ada misi..hi..hi misi nak buat demo masak kek lapis...hmm sedap tu......alamat gamat la dapur nanti..hi..hii ,ok jumpa lagi..wassalam..Adios......

3 comments:

  1. woitt...baru buat blog ke..bagus2 leh join kami2...hehee kena byk blogwalking ni baru leh dpt ramai pengkomen tegar..hehee

    ReplyDelete
  2. wehhh...nk tau pa2 tanya aku tau jgn malu jgn segan2..aku pro..hehee perasann je..

    susah aku tgk jd cikgu ni kann...nk urus budak2 sbb tu dlu aku tolak....huhuuu tahniah bt kwn aku ni dh sukses...aku gak yg tak bape nk sukses...ok la utk aku..janji ada umah sniri ada kete sniri pakai dh sukur alhamdulillahh kan...

    ReplyDelete
  3. Thanks Ja..banyakaku kena tanya hang..aku tengok hang memang pro...nanti2 lah..la sibuk sikit..benda ni ke menenung lama hi..hi..ala Ja hang kira dah berjaya pa....kerja gomen beb..hang nak tau ramai lagi member2 kita yang tak nak berapa luck ni....dan ada pulak yang jadi fulltime housewife...oh tidak.....kita kira bersyukurla..senang pun tidak..susah pun tidak....sedang2 aje.....knanti apa2 aku tanya hang....

    ReplyDelete