Wednesday, February 23, 2011

Jiwa lara...

Hai...pelbagai rasa muncul akhir2ni....bosan...benci...geram dan segala2nya..cuma tak terluah dek kata.......mengapa tida kejujuran di dalam sebuah perhubungan yg di bina atas rasa penuh keikhlasan.......,tak cukupkah,usia perkenalan yg hampir mencecah puluhan tahun atau sememangnya usia itu terlalu mentah untuk aku lebih mengenali hati budinya.......,mudah benar dia menghancurkan sejuta kepercayaan yg aku sandarkan sekian lama....rapuhnya ikrar janji setia yg pernah di lafazkan....sungguh benar aku terkilan......aku bukanlah pemuitis tegar yg bisa menyusun ayat2 pujangga..cuma hanya di sini aku bisa meluah rasa.....aku yakin ini bukan cuma telahan rasa ku..tapi kenyataan dan realiti yg harus di terima oleh akal dan fikiran....tuhan mentakdirkan aku memiliki sekeping hati yg lembut dan mudah memberi kemaafan,namun untuk aku melupakan segala-nya..tidak sekali...sekali hati ini terguris...tak mungkin akan sembuh sepenuhnya.....bukan berdendam tapi rasa terkilan itulah yg akan membelenggu jiwaku sampai bila2.....entah mengapa kali ini terlalu sukar untuk aku memberi kemaafan,bila ku kenag kembali apa yg ku baca tempohari.....luka hati ini berdarah kembali....entahlah...setiapkali aku sujud pada yg esa..hanya doa kupohon agar aku di beri kekuatan untuk tabah merungkai kekusutan ini.....aku kuni bukan lagi bernafas di alam remaja yg penuh keriangan...luka-terluka tika itu adalah asam-garam kehidupan remaja...tapi kini lain ceritanya.....aku harus kuat dan berfikiran positif...mencari jalan keluar setiap permasaalahan yg wujud.....tanpa ada hati yg terluka..walau hati ini seringkali...terluka oleh perbuatan mereka2 yg tak pernah memahami........

No comments:

Post a Comment